Slijedi 10 savjeta kako se ne udebljati uz blagdansku trpezu... Blagdani su idealno vrijeme za druženja s obitelji, prijateljima, kolegama na poslu i ispunjeni su brojnim zabavama i domjencima.

Naravno, uz svu tu finu hranu na božićnim i novogodišnjim stolovima teško je spriječiti nakupljanje dodatnih kilograma. Nutricionisti i fitness treneri u vrijeme božićnih blagdana preporučuju da pokušate zadržati dosadašnju težinu, ali i da se ne zamarate mršavljenjem i dijetom jer ćete za to imati dovoljno vremena u siječnju.

Slijede savjeti kako spriječiti debljanje u vrijeme blagdana: 

1. Mali tanjur

Švedski stol na zabavama mami nas da se više puta vraćamo po hranu. Jednom uzmite tanjur, stavite sve što želite jesti i nemojte se više vraćati. Napunite manji tanjur jer čete, kada pojedete sve s njega, imati osjećaj da vam je to količinski dovoljno. 

hrana-mozak1

2. Dalje od stola

Razgovaajte s ljudima daleko od stola s hranom kako biste lakše izbjegli nesvjesno grickanje. Kada se najedete, radije se družite s ljudima nego da stojite ili sjedite blizu hrane i tako dođete u napast. Kada razgovarate s nekim, sporije jedite i na kraju će vam se činiti kako ste se dovoljno najeli, čak i ako ste imali mali tanjur.

3. Jedite samo ono što volite

Ovo je pravilo kojeg se i inače treba držati. Ako ne volite neku hranu, nemojte se prisiljavati da je jedete samo zato jer su ostali gosti navalili. Držite se onoga što volite. Također, kada osjetite sitost, nemojte više jesti. Prejedanje će izazvati umor i kasnije ćete se osjećati loše.

4. Niskokalorična pića

Umjesto visokokaloričnih koktela, odaberite vino ili pijuckajte šampanjac koji će vas prije zasititi. Izbjegavajte zaslađene napitke, sokove te radije pijte čaj, kavu i puno vode.

vino1

5. Podijelite desert

Uzmite manji kolač ili veliki komad torte i podijelite ga s prijateljicom ili prijateljem. Sigurno će na zabavi biti još ljudi koji paze na svoju težinu i kojima će se svidjeti vaš prijedlog.

6. Nemojte ići na zabavu gladni

Ako idete na ručak ili večeru, ujutro se dobro najedite. Kod kuće pojedite manju količinu hrane bogate proteinima, poput jogurta bez masnoća, kravljeg sira, puretine, piletine, tune. Ako prije glavnog jela jedete salatu ili juhu od povrća, možete smanjiti ukupnu količinu kalorija koju pojedete. Na zabavi nemojte konzumirati jela napravljena s majonezom i visokokaloričnim umacima, već salate i jela s maslinovim uljem i octom te meso sa žara i sirovo povrće. Izbjegavajte sve umake!

7. Jedan desert dnevno

Ako ste gotovo svakodnevno zatrpani pozivima na zabave na kojima se poslužuju velike količine hrane i kolača, držite se pravila da pojedete jedan desert dnevno. Jedite sporo, uživajte u svakom zalogaju, okusu i aromi hrane. 

desert-ljet1

8. Voće i povrće

Na domjenku napunite tanjur svježim voćem i povrćem, a tek onda stavite još hrane koju volite, ali u malim količinama. Jedite povrće pripremljeno na pari, poput brokule i cvjetače, te graha i mrkve. Vlakna u povrću i voću se duže probavljaju, a to će vam pružiti osjećaj punog želuca. Umjesto kolača jedite voće i voćne salate.

9. Kuhajte kod kuće

Hrana u restoranima ima više kalorija i masnoća pa pokušajte što više kuhati kod kuće. Ako sami kuhate blagdanski ručak ili večeru, potrudite se da to bude zdravi obrok. Kada priređujete zabavu, gostima zapakirajte preostalu hranu, pogotovo kolače.

10. Vježbanje

U vrijeme blagdana lako je zapostaviti redovito vježbanje, a to vrijeme je zapravo i najgore doba za prekinuti s tjelovježbom. Uz vježbanje ćete imati i više energije za obaveze tijekom užurbanih blagdanskih dana koji su često popraćeni stresom. 

vjezbanje
 

 

Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies). Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost.
Pročitajte više Prihvaćam Odbijam