Ne morate voljeti zimu, ali morate je preživjeti. Uz ove savjete osjećat ćete se kao usred ljeta. Neki jednostavno mrze zimu. Ako u ovo doba godine ne možete otputovati u Australiju, vrijeme je da naučite preživjeti zimu bez posljedica po zdravlje.
Vaše raspoloženje i opće zdravstveno stanje mogu biti odlični, baš kao i ljeti.

Koristite dodatke prehrani

 

zimska-bezvoljnost-prehrana

Zima i manja izloženost sunčevoj svjetlosti mogu dovesti do manje proizvodnje melatonina, hormona koji igra važnu ulogu u procesu spavanja i našem raspoloženju. Ako uravnotežite hormonalnu sliku pomoću dodataka prehrani, možete ublažiti simptome depresije i nesanice. Posavjetujte se s liječnikom prije nego ih počnete uzimati. Mogli biste pokušati s omega-3 masnim kiselinama, kojih ima u ribi, sjemenkama lana i orasima. Čak i ako vam ne pomognu u popravljanju raspoloženja, omega-3 su dobre za srce. Isprobajte i čajeve, poput matičnjaka, koji vas mogu umiriti. 

Izađite iz kuće 

zimska-bezvoljnost-tekst

Kad je vani hladno, manje i izlazimo. Iako je u zatvorenom prostoru ugodno, našem tijelu je i dalje potrebna sunčeva svjetlost, naročito prva dva sata poslije ustajanja. To će pomoći u regulaciji biološkog sata, pomoći će vam da lakše zaspite i popravit će vam raspoloženje. Kupite dugu zimsku jaknu, dobru kapu i kvalitetne rukavice, pa se uputite na dužu šetnju ili vožnju biciklom. Fizička aktivnost može dodatno pomoći, jer vježba smanjuje stres i tjeskobu. Ako baš nikako ne možete ili ne želite van, bar razmaknite zavjese i pustite svjetlost u vaš dom.

Pozovite prijatelje

Zimi se rijeđe viđamo s prijateljima. Tko želi izlaziti van kad se živa spusti ispod nule? Ali, održavanje dobrih odnosa s prijateljima i obitelji ključno je za mentalnu stabilnost. Ljudi koji imaju veću emocionalnu podršku rijeđe imaju simptome depresije, manje su boležljivi, čak i žive duže od onih koji imaju malo prijatelja. Dobri prijatelji su vrlo važni i za osjećanje osobnog zadovoljstva. A osjećanje osobnog zadovoljstva popravlja i zdravlje.

Spavajte u potpunom mraku 

zimska-bezvoljnost-spavanje

Noću vam svjetlost nije potrebna, a umjetna dokazano šteti. Sa zalaskom sunca mijenja se hormonalna slika i tijelo počinje proizvoditi melatonin koji nas uspavljuje. Pada i tjelesna temperatura, što nam signalizira da je vrijeme za spavanje. Manje dnevne svjetlosti i predugi boravak u zatvorenom zimi može poremetiti naš biološki sat. Ako tijelo izlažemo svjetlu kad to ne bi trebalo - noću - dodatno se remeti ciklus spavanja. Zbog toga možete osjećati umor, neispavanost i depresiju. Znači, isključite sve izvore svjetlosti, uključujući i mobilne telefone, TV ili električni sat i navucite zavjese.

 

 

Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies). Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost.
Pročitajte više Prihvaćam Odbijam