Najbolja obrana od virusa je jačanje imuniteta pravilnom, uravnoteženom prehranom. Zbog nekvalitetne prehrane tijelo je podložnije infekcijama, a i sam oporavak traje puno dulje.

Namirnice koje je korisno uvrstiti u prehranu su one koje sadrže nutrijente važne za jačanje imuniteta - kvalitetne izvore proteina, dobrih masnoća, antioksidansa, ali i probiotika. Naime, za neometan rad imuniteta valja paziti na probavu jer su dobre bakterije u debelom crijevu i ravnoteža crijevne mikroflore odgovorni za cjelokupno zdravlje. Zato u prehranu treba uvrstiti kvalitetne fermentirane mliječni proizvode poput jogurta i kefira.

"Unos bakterija mliječne kiseline pospješuje zdravlje probavnog, a time i imunološkog sustava. Bore se protiv patogena u crijevima proizvodnjom antimikrobnih spojeva, čime štite imunitet." - kaže dipl. ing. nutricionizma Sandra Marić Bulat.

Nastavlja da je i češnjak dobar protiv prehlade. Njegova ulja i aktivna tvar alicin ulaze u dišni sustav kroz krvotok i ublažavaju respiratorne tegobe. Zbog alicina, češnjak posjeduje protuvirusno i antibakterijsko djelovanje. Ima ozbiljne znanstvene potvrde da uništava bakterije, gljivice, viruse i parazite. Snažno djelovanje češnjaka potvrđeno je i u obrani od respiratornih bolesti, kao što su prehlade, astma, bronhitis, pa čak i tuberkuloza. Nasjeckajte ga 10-ak minuta prije jela jer će njegovo djelovanje biti jače.

2018. 24 sata cesnjak 1

Foto: 123RF

"I voće, među kojem je trenutno sezona nara, sadrži antioksidanse koji smanjuju simptome prehlade. Djeluju antimikrobno protiv bakterija koje uzrokuju mnoge respiratorne bolesti. Nar je bogat i vitaminom C koji vrlo brzo smanjuje simptome prehlade." - kaže Marić Bulat. Dodaje da se visoke doze vitamina C dobivaju i iz limuna.

"One su ključni sastojak jačanja imunološkog sustava i pomažu u zadržavanju štetnih slobodnih radikala. Limun također pomaže u smanjivanju upalnih procesa u cijelom tijelu." - dodaje nutricionistica.

Napominje i da redovit unos kivija smanjuje učestalost, trajanje i težinu simptoma infekcija gornjih dišnih puteva, a pomaže i kod upala grla. Med pak prirodno smiruje bol u grlu i djeluje kao sredstvo za suzbijanje kašlja. To omogućuje tijelu da pojačava svoj imunitet u borbi protiv infekcija i groznice. Med se može jesti sam nekoliko puta dnevno, a dobro je ujutro popiti čašu mlake vode s par kapi limuna i malo meda koji će potaknuti izlučivanje sline i obranu od infekcija.

Pileća juha ima snažno protuupalno djelovanje, te ublažava simptome infekcija gornjih dišnih puteva, kaže mag. ing. nutricionizma Sandra Marić Bulat.

"Domaća pileća juha sadrži sastojke koji obiluju vitaminima i mineralima. Primjerice, mrkva tijelo opskrbljuje vitaminom A važnim za sluznicu te hranjivim tvarima koje igraju ulogu u imunološkom odgovoru, a piletina sadrži cink koji pomaže u borbi protiv groznice. Piletina također pomaže u oporavku tjelesnog tkiva jer sadrži aminokiselinu cistein." - pojašnjava nutricionistica Marić Bulat.

2018. 24 sata prehlada 1

Foto: Dreamstime

Kajenske i crvene čili papričice pak, nastavlja, sadrže kapsaicin koji ne samo da daje ljuti okus hrani već ima i protuupalna svojstva te ubrzava metabolizam i termogenezu.

Zato papričice "razbijaju" začepljenost nosa i pluća, jačaju imunološki sustav, što je vrlo korisno tijekom sezona prehlade i gripe.

"Octena kiselina, aminokiseline i kalij čine i jabučni ocat djelotvornim protiv prehlade. Također, ublažava glavobolje uzrokovane hladnoćom i smiruje grlobolju. Možete ga piti s mlakom vodom, limunom i žličicom meda." - dodaje nutricionistica.

- 10 MINUTA ostavite da sjeckani češnjak da odstoji prije nego što ga dodate jelu, tako se aktiviraju ljekovita svojstva.
- 70% češnjak smanjuje trajanje prehlade. Dobar je i za prevenciju jer smanjuje rizik od prehlade za 63%, pokazala je studija britanskog centra Garlic Centre.
- 60 SEKUNDI u mikrovalnoj može "deaktivirati" ljekoviti spoj alicin, kao i 45 minuta u pećnici, pokazala je studija Sveučilišta u Pennsylvaniji.
TOP BORCI PROTIV SEZONSKIH VIRUSA I BAKTERIJA
1. 40% dnevne potrebe za vitaminom C zadovoljava sok jednog nara. Vitamin C jača imunitet, a time i obranu od virusa i bakterija.

2. 10 MILILITARA (2 žličice) prije spavanja olakšava kašalj noću. Med se pokazao učinkovit i kao sastojak lijekova za smirivanje kašlja, tvrde stručnjaci Klinike Mayo.

2018. 24 sata med 1

Foto: Thinkstock

3. 2 ŽLICE sjeckanog đumbira natopi se u vrućoj vodi i pije kao lijek protiv simptoma prehlade i gripe za odrasle, stoji u nalazima Sveučilišta u Marylandu.

4. 53 MILIGRAMA vitamina C nalazi se u 100 grama limuna, a preporučena dnevna doza iznosi 75 miligrama.

5. 1 ŽLIČICA jabučnog octa miješa se s 2,5 dl vode da biste dobili razrijeđeni napitak jer je koncentrat prejak.

2018. 24 sata jabuke 1

Foto: Dreamstime

6. 2 DANA trajala je grlobolja kod ljudi koji su jeli kivi, a kod onih koji nisu trajala je pet dana, pokazala je studija novozelandskog sveučilišta Massey University.

7. 1 PRSTOHVAT ljutih začina poput čilija ili kajenskog papra dobro je svakodnevno dodati u jela jer djeluju protuupalno i ubrzavaju metabolizam, a tako jela "traže" manje soli i sprečavate zasoljavanje.

2018. 24 sata papricice 1

Foto: Fotolia

8. 12 MOLEKULA u prahu kurkume djeluje protuupalno, a 10 su antioksidansi.

9. 87% liječnika smatra da je pojačana hidracija važna kod prehlada, a super pomoć je pileća juha, pokazalo je opsežno istraživanje Američka akademije obiteljske medicine.

Izvor: 24sata.hr

Oblačno

0°C

Zagreb

Oblačno

Vjetar: 12.87 km/h

  • 18 .11. 2018

    Rain And Snow 0°C -5°C

  • 19 .11. 2018

    Oblačno 1°C 0°C

Horoskop

Kulinarski recepti