Zdravi zubi nešto su na što ćemo obraćati vjerojatno najmanje pažnje, osim u trenucima kad nas neki zaboli ili ih počnemo gubiti zbog nemara, piše Metroportal.hr. Stoga, evo 10 loših navika koje morate promijeniti kako bi do kraja života grizli svojim, a ne umjetnim zubima:

1. Čips - bakterije koje se nalaze na zubima "razbit" će škrobnu hranu u kiselinu koja će napadati zube sljedećih 20 minuta, a čak i duže ako se zaglavi između zuba. Mogli bi očistiti koncem zube nakon hrane s puno škroba!
2. Gazirana pića - mogu imati čak i 11 žličica šećera u jednom limenci! Sadrže i fosforne i limunske kiseline, koje uništavaju zubnu caklinu. Dijetna bezalkoholna pića nemaju šećer, ali mogu imati još više kiselina u obliku umjetnih zaslađivača.
3. Otvaranje stvari sa zubima - svi ponekad zubima otvorimo neku plastični ambalažu ili bočicu, ali korištenje zuba kao alata može uzrokovati puknuće. Zubi bi se trebali koristiti samo za jelo!
4. Pastile za grlo - većina je krcata šećerom pa, kada ih koristite, dobro četkajte zube. Bilo da šećer dolazi od pastila ili tvrdih bombona, reagira s plakom zubi. Bakterije pretvaraju šećer u kiselinu koja "jede" zubnu caklinu!

zubi i zubala
5. Piercing na jeziku - zbog "grickanja" metala zubi mogu popucati. Piercinga na usnicama predstavlja sličan rizik. A kad se metal protrlja s desnima, može doći do oštećenje, koja mogu dovesti do gubitka zuba.
6. Ispijanje kave - tamna boja i kiselost mogu biti razlog iza žutih zubi. Srećom, to je jedna od najjednostavnijih mrlja koje se mogu riješiti raznim metodama izbjeljivanja.
7. Pušenje - cigarete, kao i ostali duhanski proizvodi, mogu obojiti zube i uzrokovati ispadanje kao posljedicu bolesti desni. Duhan također može uzrokovati rak usta, usana i jezika.
8. Stalno grickanje - proizvodi se manje sline nego kod obroka, ostavljajući duže vrijeme hranu u zubima. Izbjegavajte često grickanje i držite se malih količina šećera i škroba!
9. Sportska pića - nema sumnje da su dobro osvježenje nakon treninga, ali su i - puna šećera. Često pijenje može dovesti do propadanja zubiju. Puno bolji način da utažite žeđ jest voda!
10. Škripanje zubima ili bruksizam - tijekom vremena će istrošiti zube. Najčešće je uzrok stres i do njega dolazi po noći pa ga je teško kontrolirati. Izbjegavanje teške hrane tijekom dana može smanjiti bol i oštećenja od ove navike!

Izvor: She.hr

Oblačno

24°C

Zagreb

Oblačno

Vjetar: 17.70 km/h

  • 18 .07. 2018

    Grmljavinska oluja 27°C 20°C

  • 19 .07. 2018

    Grmljavinska oluja 26°C 19°C

Horoskop

Kulinarski recepti