Kako bi se izbjegao rizik od dehidracije potrebno posvetiti posebnu pozornost održavanju uravnotežene količine vode u organizmu, u čemu pomažu različiti izvori vode u prehrani. Zapravo se 20 do 30% vode dobiva iz hrane, a odabirom namirnica koje sadrže puno vode moguće je povećati njen unos i tako spriječiti dehidraciju!
To je osobito značajno za starije ljude i djecu jer su oni najosjetljiviji na temperaturne razlike i stoga im prehrana bogata vodom može pomoći da ne dehidriraju organizam. Informacije o udjelu vode u uobičajenim jelima i pićima mogu doprinijeti u planiranju obroka i povećanju unosa vode. Mnogi znaju da juhe i ostala tekuća jela povećavaju unos vode, no manje su svjesni toga da i čvrsta hrana utječe na njega. Većina voća i povrća sadrži 80 do 95% vode pa su tako odličan izvor vode, kao i juhe pripravljene od njih.

voce-jest4

Pomalo neočekivaniji izvori vode su tjestenina koja sadrži do 85% vode, riža sa 65 do 70% vode te jaja, riba i morski plodovi koji sadrže 65 do 80% vode. Dok torte i kolačići imaju relativno nizak udio vode, sladoled je odlična poslastica u vrućim danima s oko 60% vode, no potrebno je imati na umu da su navedena jela vrlo kalorična. Kod dehidracije, osim glavobolje, vrtoglavice, slabosti i umora, može doći do grčeva, a u težim slučajevima i do toplotnog udara, posebice u ljetnim mjesecima. Najvažnije je osigurati unos dovoljne količine tekućine, a konzumiranje različitih pića može pomoći pri unošenju odgovarajuće količine vode kako bi se izbjegla dehidracija. Dnevno je preporučljivo konzumirati minimalno 1,5 l obične vode.

voda-mit1

Prehrana koja uključuje namirnice bogate vodom, poput voća i povrća, također pomaže u tome. Stoga, osim vode, povećajte unos bezalkoholnih pića, juha, voća i povrća, mliječnih proizvoda, mesa, ribe, jaja i žitarica jer svi oni pomažu održavanju optimalne hidratacije organizma!

 

Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies). Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost.
Pročitajte više Prihvaćam Odbijam