Dolaskom zimskih mjeseci dani su sve kraći i sve ih je manje sunčanih. Vani je hladno i velika većina od nas najradije bi ujutro ostala u toplom krevetu i tako provela dan.

Zašto se osjećamo umorno i bezvoljno u zimskim mjesecima i kako si pomoći da "preživimo" zimu i dočekamo prve zrake toplog proljetnog sunca? Dokazano je - zimski umor se javlja zbog kraćih dana i manjka sunčeve svjetlosti. Naime, zbog manjka sunca nedostaje nam vitamina D koji je važan da bismo fizički normalno funkcionirali. Zimi je usporena i proizvodnja melatonina i serotonina u našem tijelu što uzrokuje pad raspoloženja i stalan osjećaj umora. 

zima-umor1

Naime, melatonin je vrlo važan za regulaciju sna, a serotonin za dobro raspoloženje. Stoga je zimi važno iskoristiti što više dnevnog svjetla, a dobar san, redovita fizička aktivnost i pravilna prehrana pomoći će da se osjećamo bolje! 

zima-umor2

Redovito vježbanje i šetnja ne smiju se zapostaviti ni u hladnijim mjesecima jer tako oslobađamo endorfine koji su važni za dobro raspoloženje. Stoga je poželjno svaki dan prošetati na svježem zraku, a kod kuće i na poslu preporučljivo je sjediti blizu prozora. Što se prehrane tiče, u zimskim mjesecima treba jesti hranu bogatu vitaminom B6 kao što su banane, kupus i riba te hranu koja sadržava folnu kiselinu poput citrusnog voća, špinata i cjelovitih žitarica. Primjerice - brazilski oraščići sadržavaju selen koji poboljšava raspoloženje! 

vjezbanje

Izgladnjivanje nikako nije dobro jer ćemo tako biti još više umorni. Važno je jesti više voća i povrća, jer voće poput naranči i limuna čuva imunitet organizma, što također pomaže da se ne osjećamo bezvoljno i umorno...i svakako smanjiti slatkiše!


Izvor: She.hr

 

Oblačno

20°C

Zagreb

Oblačno

Vjetar: 11.27 km/h

  • 23 .04. 2018

    Pretežno oblačno 21°C 7°C

  • 24 .04. 2018

    Oblačno 18°C 9°C

Horoskop

Kulinarski recepti