U Finskoj postoji uzrečica koja kaže da je žena najljepša kad izađe iz saune. Finci doduše tako veličaju ljepotu nagog ženskog tijela, ali i ističu kako sauna kožu čini nježnom, rumenom i sjajnom što potvrđuju i dermatolozi. 
Sauna pridonosi zdravlju. Kada se znojimo u sauni pri temperaturi zraka između 60 i 105 stupnjeva koja ovisi o mjestu sjedenja ili visini ležaljke, temperatura tijela povisuje se za nekoliko stupnjeva. Takva umjetno povišena temperatura, koja ima isto djelovanje kao i prava temperatura, uništava razne uzročnike bolesti. Odlazak u saunu povećava prokrvljenost u organizmu, uslijed čega se šire krvne žile dok se u hladnoj kupki nakon saune sužavaju kao da smo ih poslali u neki fitnes centar na intenzivni trening. Povrh toga hlađenje tijela nakon saune opušta mišiće, krvni tlak se snižava, potiče se izmjena tvari u organizmu, a disanje usporava. U sauni se opušta živčani sustav, te se potiče rad simpatikusa, koji upravlja radom mozga. U fazama mirovanja aktivira se i živac vagus zbog čega su posjetitelji saune opušteniji i mogu bolje spavati.

images_1

Sauna uljepšava. To je uistinu točno. Pojačano znojenje čisti kožu i potiče obnovu stanica pa dolazi do svojevrsnog pomlađivanja. Kada se tijelo znoji, gubi tekućinu, što znači da za jednog odlaska u saunu gubimo do litre tekućine. Izdvajanjem vode iz pora odstranjuju se i čestice nečistoće i masnoće. K tome tekućina koju tijelo izgubi potječe iz krvi koja tako za kratkog razdoblja postaje nešto gušća.
Odgovara svakom tipu kože. Bez obzira imate li masnu, suhu ili problematičnu kožu, redoviti odlasci u saunu poboljšavaju stanje kože. Masnu kožu karakterizira povišena proizvodnja loja, pojačano znojenje i pojačano odumiranje stanica kože. U sauni se koža dubinski čisti, uslijed znojenja nabubri rožnati sloj kože, a odumrle stanice kože se ljušte. Suha se koža opet smjenom vrućega i hladnoga podražaja više hidratizira, voda prodire do dubljih slojeva kože, a dijelom i do tkiva.

fin-saun1

Sauna, da, ali poštujući pravila. Postoji niz stvari koje se smiju, odnosno, ne smiju napraviti. Prije prvog odlaska u saunu potrebno se istuširati ali ne ulaziti mokri već čekati da voda ispari. Preporučljivo je boraviti u sauni od osam do petnaest minuta nakon čega slijedi hladan tuš ili skok u jezero. No uvijek imajte na umu da je kratki hladniji podražaj kože uvijek zdraviji od dužeg, ali manje hladnog. Na kraju jednog odlaska u saunu trebali biste se mirno ispružiti. U jednom odlasku dovoljno je ući u saunu tri puta. Na našim je zemljopisnim područjima uobičajeno u saunu ići potpuno bez odjeće, odnosno dovoljno je oko tijela omotati plahtu koja upija znoj.
Kako djeluju mirisna ulja. Da bi se podigla razina vlage u zraku, u finskoj se sauni zagrijava voda, a želimo li još više oplemeniti svoj doživljaj u vodu možemo dodati nekoliko kapljica aromatičnog ulja. Kod bolesti dišnih putova učinkovitima su se pokazala ulja eukaliptusa, kajeputa, te eterična ulja od iglica smreke i bora. Ulje mirte, eukaliptusa i limuna osobito djeluju u slučaju bolova u mišićima. Poremećaji sna poboljšavaju se uljem cedrovine i mandarine.

fin-sauna3

Njega nakon saune. Odlazak u saunu sam po sebi njeguje kožu, a nakon nje dovoljno se istuširati bez sapuna. Ako ipak želite koristiti gel za tuširanje trebali biste odabrati proizvode s neutralnom pH-vrijednošću i trebali biste izbjegavati sapune i gelove s intenzivnim parfemima jer mogu uzrokovati iritacije. A kada završite sa saunom, možete u zrcalu provjeriti imaju li Finci pravo kada kažu da je žena najljepša nakon što izađe iz saune.

Pretežno oblačno

13°C

Zagreb

Pretežno oblačno

Vjetar: 22.53 km/h

  • 23 .06. 2018

    Rain 17°C 10°C

  • 24 .06. 2018

    Povremene grmljavinske oluje 19°C 9°C

Horoskop

Kulinarski recepti