Jedna od dobrih stvari oko blagdanskog stresa je to što taj stres možemo predvidjeti. Za razliku od drugih negativnih stresova s kojima se susrećemo u životu, za blagdanski stres točno znamo kada počinje i kada će završiti. S obzirom na to, možemo napraviti plan kako smanjiti pojavljivanje stresa i kako umanjiti njegove negativne posljedice.

Nudimo vam nekoliko savjeta kako smanjiti stres i prije nego započne tako da sve ostane na onoj pozitivnoj razini.

Postavite si proritete. Prije nego što vas zatrpaju sve aktivnosti koje tokom blagdana morate obaviti, bitno je da odredite koje tradicije na vas ostavljaju najljepši dojam i eliminirajte suvišne aktivnosti. Na primjer, ako na listi blagdanskih aktivnosti imate pečenje kolača, blagdansku kupovinu, pisanje i slanje čestitki, posjećivanje rodbine, čišćenje doma a sve te aktivnosti vas ostavljaju iscrpljenima u siječnju, možda bi trebali smanjiti neke od tih aktivnosti ili ih totalno izbaciti. Bez grižnje savjesti! Ako pak ne možete zamisliti blagdane bez svih tih obaveza, možda ne bi bilo loše da napravite točan raspored svih obaveza, no u znatno smanjenom obliku. Pišite i šaljite čestitke, no morate li ih poslati baš svima sa kojima ste u kontaktu? Popis umanjite samo za one najbitnije. Ili, preskočite pisanje čestitke svakome sa posebnim željama. Neka vaše čestitke budu univerzalne, svima s istim tekstom. Bit čestitke je da vaši bližnji znaju da ste mislili na njih, a vaša osobna nota u njemu ionako će u večini slučajeva biti zaboravljena.

praznik-stres

Budite pametni sa slavljima koja uključuju hranu i piće. Tijekom blagdana, svi se želimo dobro osjećati i dobro izgledati (pogotovo ako se vidimo sa ljudima koje ne vidimo često pa želimo da nas pamte zdrave, vesele i lijepe), no oko nas je toliko izazova u obliku dobre hrane, kolača i ukusnih pića i teško je izdržati sve te napasti. Kada na to još dodamo i emocionalni stres koji donose blagdani, zbilja je potrebno aktivnosti dobro isplanirati da ostanemo sretni, zdravi i nasmijani i nakon blagdana. Ove godine, dobro razmislite koji su to okidači koje vas dovode da popustite u tim izazovima, i kada ih otkrijete pokušajte ih osvijestiti na način da kada se uhvatite u trenucima da popuštate, jednostavno ih smanjite na prihvatljivu mjeru. Pojeli ste tri kolača i to bi bilo dovoljno. U ovom trenu pojeli bi ih još tri. No, dajte si sat vremena i vidjet ćete da su ona prva tri bila sasvim dovoljna.

praznik-stres2

Obiteljska i prijateljska druženja-promijenite očekivanja. U pravilu, najbitnije je da poznajete koja su vaša ograničenja. Odvrtite film godinu dana unatrag i prisjetite se koliko vam je takvih druženja bilo dovoljno, odnosno kada su vam ta druženja počela stvarati pritisak ili negativan stres. Možete li ograničiti broj druženja, ili neka čak izbaciti. Možete li ih ove godine vremenski ograničiti? Bez grižnje savjesti! Za one koji blagdane provode bez obitelji, daleko od bliske rodbine, uzmite u mogučnost ideju da u svojem domu organizirate druženje sa prijateljima koji su u jednakoj situaciji. Kupujte zajedno božićnu jelku, namirnice za ručak i provedite vrijeme sve radeći zajedno.

Napravite raspored. Tek kada sve svoje planove zapišete crno-bijelo na papir, vidjet ćete koliko je realno da uistinu sve te obaveze i stignete obaviti. Napišite točno koliko mislite da ćete vremena potrošiti u jednoj trgovini na jednom kraju grada, a koliko u drugoj na drugom kraju grada. Uzmite u obzir vrijeme koje vam je potrebno da stignete sa jedne lokacije na drugu i dodajte na to jos barem 15 posto radi nepredvidljivih situacija (sreli ste prijatelje, svidjelo vam se nešto što niste planirali da ćete vidjeti).

praznik-stres1

Dišite. Ovo vam može zvučati pomalo smiješno, no ne zaboravite svako malo duboko udahnuti kako bi tijelu dali što više kisika. Svakako uključite i šetnju u vašu rutinu, jer mogli bi se iznenaditi koliko je pješačenje ponekad brža varijanta za stići sa jedne točke na drugu. Bilo bi idealno kada bi u dnevnu rutinu uveli desetominutnu vježbu dubokog disanja. Takva vrsta vježbe snažna je pomoć u reduciranju negativnog stresa.

Dobar bi savjet bio: Pripremite se na gužve! U prometu, u javnom prijevozu, na ulici, u svim dućanima, u poštama....ma svugdje. Na temelju prijašnjih iskustava, već dobro znate što vas čeka. Zato nemojte glumiti iznenađenost! Kada se nađete u takvoj situaciji, duboko dišite i zamislite da kroz vaše cijelo tijelo sada struji kisik koji opušta vaše tijelo i um. I ako ste tek na prvom zadatku sa popisa, nasmiješite se. Još malo pa imate jednu obavezu manje!

 

Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies). Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost.
Pročitajte više Prihvaćam Odbijam