Ginekolog vam može pomoći i izračunati koliko kilograma možete dobiti u trudnoći. Izbjegavajte mršavljenje na vlastitu ruku i bez nadzora liječnika jer mogu nastati ozbiljni nedostaci pojedinih hranjivih tvari, vitamina, minerala ili željeza, a to je štetno za vas, ali i dijete. Ako niste skloni voću i povrću, to promijenite!

O prehrani u trudnoći napisano je mnogo knjiga, no najbolje je da se svaka trudnica posavjetuje sa svojim ginekologom koji ju dobro poznaje i koji će joj preporučiti prehranu. 

trud-jede1

1. Uz obvezni doručak, u prehranu uključite međuobroke od svježega voća i povrća. Posebno je dobro voće i povrće koje sadržava veliku količinu željeza, poput kupina, te ono koje u sebi sadrži mnogo vitamina C, poput svježe mrkve.
2. Nemojte zaboraviti namirnice bogate vlaknima radi redovitoga pražnjenja crijeva. Tako ćete spriječiti opstipaciju, što je u trudnoći česta pojava.
3. Masti životinjskoga podrijetla treba ograničiti, a hranu začinjati samo maslinovim uljem i balzamičkim octom. Margarin i maslac trebali biste u potpunosti izbaciti iz prehrane.

Od četvrtoga mjeseca trudnoće potrebno je unositi tek 200 do 300 kalorija više na dan nego što je to uobičajeno. Normalno je da žena u trudnoći dobije dodatnih 11 do 15 kilograma. Svakako osigurajte barem jedan topli obrok na dan u kojemu će biti krumpir, kuhano povrće ili salata te komadić mesa ili ribe. Pazite - uzimajte dovoljno tekućine, najmanje 1,5 vode na dan te voćne ili biljne čajeve. Izbjegavajte jaku kavu i čaj te gazirana pića.

trud-jede2

Specifičnosti zdravlja u trudnoći

Nerođeno dijete uzima sve ono što mu je potrebno, stoga vi kao majka možete biti na tankomu ledu. Posebno vodite brigu o zdravlju svojih zuba i desni jer dijete uzima sav kalcij koji unesete u organizam. Liječniku se treba obratiti i ako patite od boli u doljnjemu dijelu leđa. Specijalist može otkriti postojanje kile donjega dijela leđa, što je teži zdravstveni problem koji treba ukloniti. Težina zbog povećanoga trbuha i maternice predstavlja povećani napor koji podnosi kralježnica te to treba olakšati. Kod trudnica je česta i anemija, kao rezultat nedostatka željeza. U tijelo treba unijeti dovoljno folne kiseline kako bi pomogla majci i spriječila neke moguće malformacije u djeteta. Lisnato zeleno povrće izvrstan je izvor željeza, osobito tamnozeleni listovi špinata, kelja ili blitve.

Ne zaboravite:

S kuhinjskom solju budite štedljivi!

Svakoga dana jedite proizvode od cjelovitih žitarica!

Nemojte jesti svježe i nedovoljno kuhano ili pečeno meso (opasnost toksoplazmoze)!

Nemojte jesti neprokuhano mlijeko ni proizvode od neprokuhanoga mlijeka (opasnost od listerioze)!

Izvor: She.hr

 

 

Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies). Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost.
Pročitajte više Prihvaćam Odbijam