Nemojte dozvoliti da otkazani letovi, izgubljena prtljaga, prometne gužve, dugi redovi i ostali problemi na putu uzrokuju nepotrebno živciranje i pad raspoloženja!
Uz malo truda i unaprijed isplaniranog puta i pripreme svega što vam je potrebno, možete izbjeći stresne zamke blagdanskog puta i uživati u putovanju.

praznici-put1

Ključ putovanja bez stresa leži u unaprijed postavljenim realističnim očekivanjima, što svakako uključuje vjerojatno kašnjenje i frustraciju te upravo prema tome morate i planirati put. Predviđanje i kontrola nad glavnim varijablama utječu na sposobnost nošenja sa stresom. Donosimo vam nekoliko savjeta kako se lakše nositi sa situacijom blagdanskog putovanja.

1. Ne odlazite na put, a da se noć prije niste dobro naspavali
Nemojte ostavljati sređivanje kuće i pakiranje za kasne noćne sate jer to neće voditi ničemu dobrom. Pobrinite se da sve obveze uradite tijekom dana i mirne glave odete na spavanje u neko normalno vrijeme, da svakako imate 7 do 9 sati sna. U supotnom ćete tijekom putovanja biti mrzovoljni i podložniji stresu. Također, ako se ne naspavate, lakše ćete uhvatiti prehladu na putu jer će vam imunitet pasti zbog nedostatka sna, a to svakako ne biste željeli.

2. Izbjegavajte tešku prtljagu
Prije nego započnete pakiranje, položite pedviđene stvari na krevet, te potom odmah odvojite - trećinu. Nikako ne želite ozljediti leđa ili "zaraditi" upalu mišića noseći tešku prtljagu. Razmislite u čemu ćete se najugodnije osjećati i ponesite samo nužno. Svakako morate imati na umu i da ćete se s putovanja vratiti s ponekim poklonom ili suvenirom, koje također morate spakirati u torbu.

3. Zdrave grickalice
Nemojte dozvoliti da se nađete u situaciji kada ste nervozni i očajni zbog toga što nemate što pojesti dok čekate na aeodromu, peronu ili autobusnoj stanici zbog zakašnjelog prijevoza. Svakako spakirajte neke zdrave grickalice koje će vam biti pri ruci i riješiti vas nepotrebnog stresa, ali i nahraniti vaše tijelo. Osim što ćete se osjećati manje anksiozno, redovita prehrana drži stabilnom razinu šećera u krvi zbog čega ćete biti i manje osjetljivi i nervozni tijekom putovanja. Izbjegavajte kavu i gazirana pića s kofeinom, i sa sobom uvijek nosite bocu vode kako ne biste dehidrirali (preporuča se čaša vode tijekom svaka 2-3 sata), ali nemojte pretjerivati da ne biste morali svako malo ići na - nuždu.

praznici-put

4. Pobrinite se da imate nešto za razbibrigu
Bilo da se radi o čitanju knjige, časopisa ili slušanju omiljene muzike na iPodu ili mp4 playeru, nemojte zaboraviti da vas to svakako može opustiti i odvesti u vaš svijet bez stresa. Istraživanja su pokazala kako omiljena muzika pomaže u relaksaciji tijekom puta, te smanjuje tenzije i anksioznost, zbog čega se osjećamo mnogo bolje. Također, uz muziku možemo zaboraviti na zvukove oko nas koji nas ometaju tijekom puta. 

5. Napravite svoju torbicu za "prvu pomoć"
Danas se na tržištu nude razne varijacije kozmetičkih proizvoda u mini pakiranju napravljene baš za putovanja, ali svakako vam se pri ruci moraju naći maramice (po mogućnosti vlažne), s kojima ćete svako malo obrisati ruke i sve što smatrate da biste morali imati pri ruci.

6. Ne čekajte zadnji trenutak da krenete od kuće
Pametni znaju da je dolazak na vrijeme jedan od ključnih stvari zbog kojih putovanje neće krenuti nizbrdo. Nemojte dozvoliti "utrku s vremenom" jer riskirate hoćete li stići na let ili vlak. Umjesto toga, dođite ranije i na miru popijte sok, pojedite nešto prije puta ili prošetajte prije dugog puta. Tako ćete se pri samom početku relaksirati i započeti vaše putovanje bez nakupljenog stresa.

Jedino što nam za kraj ostaje jest zaželjeti vam - sretan put!

 

Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te potpunu funkcionalnost Internet stranice, ova stranica pohranjuje kolačiće (cookies). Analitičke kolačiće Google Analytics koristimo samo uz Vašu suglasnost.
Pročitajte više Prihvaćam Odbijam